-
M&A transaktioner
M&A transaktioner
-
Børsnoteringer & kapitalmarkeds-transaktioner
Børsnoteringer og andre kapitalmarkedstransaktioner
-
Private kapitaltilførsler
Private kapitaltilførsler
-
Hvad er IT-revisorerklæringer?
Der findes forskellige typer it-revisorerklæringer. Læs hvad forskellen på ISAE 3000 og ISAE 3402 er.
-
ISAE 3402 – IT-revisorerklæring
En revisorerklæring af typen ISAE 3402 dokumenterer it-forholdene hos en virksomhed og fungerer ofte som bevis for, at virksomheden lever op til lovkrav og god it-skik.
-
ISAE 3000 GDPR – IT-revisorerklæring
En ISAE 3000 revisorerklæring er resultatet af vores gennemgang, der beviser om jeres virksomhed overholder databeskyttelsesloven (GDPR) som databehandler.
-
ISAE 3000 Cyber – IT-revisorerklæring
ISAE 3000 Cyber er en it-revisorerklæring der er relevant, hvis man ønsker at vise hvilke sikringsniveau virksomheden har i forhold til cybersikkerhedsrisici.
-
Forberedelsesforløb inden ISAE erklæringsarbejdet
Vi assisterer virksomheder i forløbet frem mod ISAE erklæringsarbejdet.
-
GAP analyser
For it sikkerhed kan GAP bruges til at påvise hvor der bør lægges ressourcer ift. hvor man gerne ser sin organisation være fremadrettet.
-
IT-rådgivning
Vi rådgiver både store og små virksomheder om alt lige fra håndtering af governance, risk og compliance (GRC), til spørgsmål om GDPR, udarbejdelse af it-sikkerhedspolitikker (informationssikkerhedspolitikker), implementering af NSIS eller NIS2.
-
ISO 27001/2 og ISO 27701
Vi hjælper med udarbejdelse af certificering omkring informationssikkerhed, hvor ISO 27001 er den mest anerkendte internationale standard.
-
NIS2 – rådgivning om implementering
Virksomheder og offenlige organisationer kan være omfattet af NIS2, hvis man anses for at være en del af Danmarks kritiske infrastruktur. Vi assisterer i arbejdet hen mod at blive NIS2-compliant.
-
NSIS – MitID/NemLog-in3
Udbydere af MitID skal have tilladelse fra Digitaliseringsstyrelsen, for at udbyde løsningen. Vi hjælper med formkrav og indhold til hvad der skal til for at blive godkendt.
-
It due diligence
Som it-revisorer er vi den uvildige part i it due diligence gennemgang ved virksomhedskøb, -salg eller -overtagelse. Vores detaljerede fagviden, fra det tekniske og det organisatoriske, gør, at vi ikke kun vurderer værdiansættelsen af hardwaren i virksomheden, vi vurderer mest af alt den forretningsmæssige værdi af systemerne.
-
Praktisk IT-sikkerhedsvurdering
Vi udarbejder praktisk IT-sikkerhedsvurdering til brug i virksomhedens it-funktion, men mest af alt til brug af direktion og bestyrelse.
Regeringen og folketingets partier er blevet enige om at forlænge kompensationen til danske virksomheder, der er berørt af COVID-19 relaterede restriktioner, frem til den 31. oktober 2020.
En række restriktioner begrænser eller afholder fortsat dele af det danske erhvervsliv fra at vende tilbage efter coronakrisen. Derfor har regeringen og folketingets partier den 28. august 2020 indgået aftale om at forlænge og forbedre enkelte kompensationspakker til virksomheder, som er berørt af en eller flere af følgende restriktioner:
- Forbud mod at holde åbent
- Forsamlingsforbud på over 500 personer
- Grænselukninger
- Udenrigsministeriets rejsevejledning
Berørte virksomheder, selvstændige og freelancere kan dermed få kompensation frem til den 31. oktober 2020. Såfremt en eller flere af restriktionerne fortsat gælder efter den 31. oktober, forlænges kompensationsperioden dog kun frem til den 31. december 2020.
Virksomheder, som er delvist ramt af forbuddet, er også omfattet af den forlængede ordning.
Forbedringer til kompensation for faste omkostninger
Ud over forlængelsen forbedres kompensationsordningen også på følgende parametre:
Lempelse af krav om omsætningsandel fra udenlandske kunder
Det tidligere krav om, at mindst halvdelen af virksomhedens omsætning i perioden juli-august 2019 skulle komme fra udenlandske kunder udgår. Dette har til hensigt at hjælpe hotel og luftfartsvirksomheder, som ikke længere skal dokumentere at mindst halvdelen af virksomhedens omsætning kom fra udenlandske kunder.
Øget adgang til kompensation for nedskrivninger for virksomheder med forbud mod at holde åbent
Natklubber, barer og diskoteker kan med denne forbedring søge om kompensation for varer, som udløber i den forlængede kompensationsperiode. Det omfatter fx uåbnede drikkevarer.
Øget adgang til kompensation for underleverandører til aflyste arrangementer
Med forbedringen vil det være muligt for underleverandører, som leverer til aflyste arrangementer hos offentlige aktører, fx kommuner, at modtage kompensation. Det har tidligere været selve arrangement arrangørens karakter, som afgjorde, om underleverandøren kunne få kompensation. Det ændres nu, så flere underleverandører kan søge om kompensation.
Adgang til kompensation for leverandører til tvangslukkede virksomheder
Det vil nu være muligt for underleverandører til virksomheder, der er ramt af forbud mod at holde åbent, at søge kompensation for faste omkostninger. Det betyder, at leverandører, som leverer varer til fx natklubber og diskoteker, vil kunne kompenseres for deres del af faste omkostninger.
Alle ovenstående forbedringer har virkning fra den 9. juli 2020.
Forbedringer til kompensation til selvstændige, freelancere og kombinatører
For selvstændige, freelancere og kombinatører gælder ligeledes en forlængelse af kompensationsperioden til den 31. oktober 2020, såfremt tidligere nævnte restriktioner påvirker omsætningen hos disse, og at der fortsat leves op til de oprindelige krav for at søge.
Derudover forbedrer regeringen kompensationen ved at justere på kravene for A- og B-indkomst i ordningen således, at også flere kombinatører kan opnå kompensation. Loftet for A-indkomst hæves til 25.000 kr., mens kravet om minimum B-indkomst sænkes til 2.500 kr. om måneden. De forbedrede satser gælder for perioden 1. september 2020 til 31. oktober 2020.
Ydermere justeres kompensationsordningen for perioden 9. juli til 31. august 2020, så der kan tages højde for den selvstændiges ferie, men fortsat maks. udbetales én måneds kompensation i perioden.
De praktiske forhold omkring ansøgningsprocessen for den forlængede periode kender vi ikke endnu, men vi opdaterer vores hjemmeside, så snart der er udmelding fra regeringen.
Har din virksomhed brug for hjælp med ansøgningen, er du altid velkommen til at kontakte os.