Få større effektivitet og undgå tidsspilde

Bortkomne bilag, manglende notering af start- og sluttidspunkt eller glemte optegnelser i kørebogen. Det er alt sammen fortid, når man digitaliserer sin virksomhed. Alt lige fra bilagshåndteringen, timeregnskabet til antal producerede enheder på maskinerne i produktionen kan håndteres digitalt.

Ved at digitalisere kan du og dine medarbejdere vinke farvel til hverdagens trivielle papirarbejde – og bogholderiet slipper for dobbeltarbejde med at flytte oplysninger fra papir til ERP-systemet. Alle bilag og finansielle informationer finder automatisk frem til dit økonomisystem.

 

Kom trygt i gang med digitalisering

Digitalisering er den direkte genvej til mange sparede arbejdstimer, nemmere arbejdsgange og færre tvungne rutiner at huske på i hverdagen.

Med Grant Thornton som digitaliseringspartner er du og din virksomhed i trygge hænder. Vi har stor erfaring med at digitalisere samtlige administrative arbejdsgange i virksomheden, hvilket minimerer risikoen for at løbe ind i de problemer og udfordringer, man typisk kan løbe ind i med digitalisering.

Vi har erfaring med alle de programmer, tjenester og apps til digitalisering, der giver mening at arbejde med – og vi ved både, hvordan vi sætter dem op, tester dem af og hvordan I bedst og nemmest får indført dem i jeres hverdag.

 

Eksperter i digitalisering

Hos Grant Thornton er vi eksperter i digitalisering af alle jeres administrative processer. Ud fra en indgående analyse af jeres nuværende ERP-setup og interne arbejdsgange, skræddersyer vi den mest optimale løsning inden for disse områder:

  • Bilagshåndtering: Slut med papirbilag. Kvitteringer fotograferes på mobilen, og fakturaer på mail sendes direkte til jeres ERP-program.
  • Tidsregistrering: En simpel tids- og materialeregistreringsapp til mobilen fjerner dobbeltarbejde og svind; ideel til de nye krav om registrering af arbejdstid vedtaget i Folketinget.
  • Kørebog: En elektronisk kørebog udfylder automatisk alle kørsler med de enkelte biler og vogne i virksomheden.
  • Kunde/sagsstyring: Med app-baseret kundesagsstyring kan medarbejderne nemt registrere forbrug og tid.
  • Projektstyring: Giv kunderne mere realistiske deadlines, og gør projektstyringen enklere for medarbejderne.
  • Produktionsplanlægning: Giv kunderne mere realistiske leveringsdatoer, gør administrationen mere enkel og fjern dobbeltarbejde.
  • Betalingsløsninger: Med en betalingsløsning kan I både betale direkte fra jeres ERP-system og modtage betalinger online.
  • Systemintegrationer: Automatiser og effektiviser bogføringen ved at integrere jeres øvrige it-systemer og tjenester i skyen.
  • ERP-integrationer: Optimér og automatiser trivielle bogføringsopgaver med de rigtige integrationer til jeres ERP-system.


Automatiseret digitalt bogholderi

Når vi gennemfører digitaliseringen af administrative arbejdsprocesser og rutiner, vil bogholderiet i høj grad blive fuldautomatiseret og digitaliseret. Her finder alle bilag og andre relevante oplysninger automatisk frem til jeres ERP-system. Det betyder, at bogholderen altid har alle de nødvendige informationer lige ved hånden, når de enkelte bilag skal konteres og bogføres – og bogføringen af de mest simple eller oftest forekommende bilag kan helt automatiseres.

Det sparer rigtig mange arbejdstimer i bogholderiet og giver en meget lettere og mindre stressende hverdag for dine medarbejdere – både i bogholderiet såvel som resten af virksomheden.

Er du og din virksomhed ikke helt klar til at indføre det automatiske digitale bogholderi endnu, anbefaler vi at starte med at digitalisere de mest tidskrævende processer. Enten fordi de er komplekse og besværlige, medfører dobbeltarbejde, eller tit medfører tidskrævende opfølgning, fordi registreringen af de nødvendige oplysninger tit bliver glemt i hverdagen.

På den måde kan et automatisk, digitalt bogholderi gradvist indføres i takt med, at virksomhedens forskellige arbejdsgange, medarbejdere og afdelinger bliver klar til det. Vi hjælper jer hele vejen, sætter det hele op, og uddanner medarbejderne til at bruge de nye digitale arbejdsgange og værktøjer.

Læs mere om vores ydelser indenfor digital bogføring.

 

Så nemt kommer du i gang med digitalisering

For at give dine medarbejdere den mest positive oplevelse med digitalisering, starter vi oftest med de lavest hængende frugter. Det er tit der, medarbejderne oplever den største lettelse i hverdagen. 

Hos Grant Thornton slår digitalisering jer ikke tilbage til start. Vi bygger videre på det, I allerede har. Vores store erfaring med digitalisering betyder, at vi kan integrere digitaliserede arbejdsgange med alle de mest populære økonomisystemer. Så uanset om der anvendes Dinero, Billys Billing, eConomics, Microsoft Dynamics AX eller NAV, kan vi digitalisere virksomheden, så I kan spare tid, penge og give medarbejderne en lettere hverdag.