-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og Bæredygtighed
ESG og Bæredygtighed
-
IT-revision & Rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & Afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & Regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.
Læs også vores nyeste artikel om udskydelse af indsendelsesfristen for årsrapport her.
Mange virksomheders drift påvirkes af Coronavirus i disse dage, men virussen har også indflydelse på de regnskaber, som skal aflægges de kommende måneder. Få overblik over Coronakrisens betydning for din årsrapport her.
Omtale af Coronavirus i årsrapporten
Coronakrisen vil som udgangspunkt ikke påvirke værdiansættelser i årsrapporter for 2019, dog med undtagelse ved going-concern problemer, jf. nedenfor. Det skyldes, at effekten af Coronakrisen for alvor først blev kendt efter 1. januar 2020 og således ikke påvirker grundlaget for værdiansættelser før dette tidspunkt. I forhold til årsrapporter for 2019 er Coronakrisen en såkaldt ikke-regulerende begivenhed.
Coronakrisen bør dog omtales i årsrapporter for 2019 som en væsentlig efterfølgende begivenhed, der i langt de fleste tilfælde vil påvirke forventningerne til 2020 for den enkelte virksomhed. En omtale af Coronakrisens mulige påvirkninger på den konkrete virksomhed i ledelsesberetningen og eventuelt i noter vil være et vigtigt element i det samlede retvisende billede, som årsrapporten skal vise, og som regnskabsbruger anvender til at vurdere virksomheden.
Konstateres det her i 2020 inden godkendelsen af årsrapporten for 2019, at effekten af Coronakrisen er så gennemgribende for virksomheden, at virksomheden ikke kan fortsætte driften i det kommende regnskabsår, et såkaldt going-concern problem, vil det påvirke værdiansættelsen således, at der skal tages udgangspunkt i de som regel lavere realisationsværdier i stedet for værdiansættelse under forudsætning om fortsat drift som hidtil.
For årsrapporter med et regnskabsår, der slutter efter 31. december 2019, kan værdiansættelser blive påvirket af Coronakrisen, hvis effekten af Coronakrisen var kendt inden udløbet af regnskabsåret.
Indsendelse af årsrapporten
For virksomheder med mere end 10 ejere gælder det pr. 18. marts 2020, at fristen for indsendelse af årsrapport er forlænget, hvis virksomheden ikke allerede har afholdt generalforsamling. Har man ikke afholdt generalforsamling og kan denne ikke afholdes elektronisk, skal årsrapporten først være Erhvervsstyrelsen i hænde senest otte uger efter at regeringens forsamlingsforbud ophører.
For virksomheder med færre end 10 ejere gælder det fortsat, at årsrapporten skal være indberettet til Erhvervsstyrelsen senest fem måneder efter afslutningen af regnskabsåret.
Afgift hvis årsrapporten indsendes for sent
Til trods for den udskudte indsendelsesfrist for virksomheder med mere end 10 ejere, så gælder det forsat for alle virksomheder, at der skal betales afgift, hvis årsrapporten ikke er indberettet til tiden. Det er fortsat fristen på otte dage efter udsendelse af Erhvervsstyrelsens påkravsbrev, som gælder.