-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og bæredygtighed
ESG og bæredygtighed
-
IT-revision & rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.
Regeringen og arbejdsmarkedets parter indgik den 31. august en trepartsaftale om midlertidig arbejdsfordeling, som skal hjælper coronaramte virksomheder med at undgå afskedigelser. Aftalen har effekt fra den 14. september 2020.
Den nye aftale om midlertidig arbejdsfordeling vil på afgrænsede punkter træde i stedet for allerede gældende overenskomster og skal dermed sikre det private arbejdsmarked en mulighed for at beholde medarbejdere, selvom virksomhederne fortsat er påvirket af coronarestriktioner.
Aftalen kommer i kølvandet på udløbet af lønkompensationsordningen for ikke-tvangslukkede virksomheder, og giver virksomhederne mulighed for at fordele arbejdet mellem de ansatte således, at dele af medarbejderne kan hjemsendes med dagpenge i perioden, hvor der ikke er arbejde.
Den midlertidige arbejdsfordelingsordning har virkning fra 14. september 2020 til 31. december 2020 med mulighed for, at aftalen kan fortsætte de første fire måneder af året 2021.
I korte træk gælder for aftalen at:
- Den enkelte medarbejder skal være hjemsendt mindst 20 % af arbejdstiden og maksimalt 50 % i gennemsnit over en cyklus på fire sammenhængende uger. Efter fire uger starter en ny cyklus, hvor den procentvise hjemsendelse kan ændres, dog stadig mellem 20-50 %.
- I hjemsendelsesperioden modtager medarbejderen en dagpengesats, som er 20,5 % højere end den normale sats, svarende til 23.000 kr. i dagpenge om måneden for en fuldtidsansat.
- Hjemsendte medarbejdere, som modtager dagpenge, bliver ikke fratrukket dagpengeret fra den normale dagpengeperiode.
- Hjemsendte medarbejdere, som ikke er i en a-kasse eller ikke har optjent dagpengeret, kan mod et forhøjet kontingent på tre måneder pr måned, hvor der ønskes ret til supplerende dagpenge, få lov at indmelde sig i en valgfri a-kasse eller blive dagpengeberettiget og dermed indgå i ordningen.
- Medarbejdere, som ikke ønsker at indgå i den midlertidig arbejdsfordelingsordning, kan virksomheden vælge at afskedige. Medarbejderne skal dog have 24 timer til at vurdere, om de vil indgå i ordningen.
- Det er ikke muligt at ansætte vikarer, praktikanter eller personer i løntilskud under ordningen.
Arbejdsgivers bidrag til aftalen
For at deltage i ordningen om midlertidig arbejdsfordeling, skal arbejdsgiver finansiere tre G-dage pr. måned pr. medarbejder, som indgår i ordningen. En G-dag har i 2020 en sats på 881 kr. G-dagene betales forholdsmæssigt og udbetales til medarbejderne, som dermed ikke modtager dagpenge for disse tre dage pr. måned.
Mulighed for uddannelse
Ordningen giver også mulighed for, at medarbejdere som er hjemsendt på dagpenge, kan opkvalificere sig med videre uddannelse. Hvordan uddannelsen planlægges ift. arbejde og hjemsendelse, aftales individuelt mellem medarbejder og virksomhed.
Har du spørgsmål til den midlertidige ordning, er du altid velkommen til at kontakte os.
