-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og Bæredygtighed
ESG og Bæredygtighed
-
IT-revision & Rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & Afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & Regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.

Fra fredag den 29. januar kan hårdt ramte virksomheder igen søge regeringens Omstillingspulje, som skal hjælpe danske erhverv med en organisatorisk omstilling under coronakrisen.
Regeringen og en række af Folketingets partier har i forbindelse med de øvrige hjælpepakker indgået aftale om en såkaldt Omstillingspulje, som skal give danske virksomheder mulighed for at omstille deres forretning og/eller produktion under coronanedlukningen. Puljen er tidligere blevet udbudt i efteråret 2020, og fredag den 29. januar 2021 åbnes der altså op for ansøgning igen.
Hvad er kravene for at søge?
Det er Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, som har fået ansvar for 225 mio. kr. til omstilling af danske virksomheder. Omstillingen kan bl.a. indebære uddannelse, digitalisering, grøn omstilling eller investeringer i nye markeder. Omstillingspuljen er især en håndsrækning til den hårdt prøvede oplevelsesindustri, såsom hoteller og restauranter, men kan reelt søges af alle danske virksomheder, som opfylder følgende krav:
- Virksomheden, der søger, skal være privatejet. For enkelte institutioner, som har mulighed for at omstille sig, er det dog også muligt at søge.
- Virksomheden skal kunne dokumentere et samlet overskud på driften for regnskabsårene 2018 og 2019.
- Virksomheden skal have dansk CVR-nummer.
- Virksomheden skal kunne dokumentere min. 30 % nedgang som følge af coronakrisen. Nedgangen måles ud fra en sammenligning mellem kalenderåret 2020 og 2019.
- Virksomheden skal have en udarbejdet plan for den ønskede omstilling.
- Virksomheden må ikke få dækket omstillingen via de andre kompensationsordninger.
- Virksomheden må ikke modtage offentligt tilskud, som udgør mere end halvdelen af driftsudgifterne.
Hvornår kan der ansøges?
Virksomheder, som opfylder ovenstående krav, kan ansøge fra 29. januar til 19. februar 2021.
Hvor meget kan man få i støtte?
Det er muligt for virksomheder at ansøge om op til 1,5 mio. kr. til organisatorisk omstilling, men den endelige støtte afgøres af virksomhedens størrelse. Derudover udgør støtten samlet maks. 75 % af omkostningerne, mens virksomheden selv skal afholde min. 25 % af omkostningerne. Støttemulighederne følger denne kurve:
- 1-9 ansatte = op til 250.000 kr. i støtte.
- 10-49 ansatte = op til 500.000 kr. i støtte.
- 50-249 ansatte = op til 1.000.000 kr. i støtte.
- 250+ ansatte = op til 1.500.000 kr. i støtte.
Ansøg her
Ansøgning indsendes via. Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse her.
Har du spørgsmål til Omstillingspuljen, er du altid velkommen til at kontakte os.