-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og Bæredygtighed
ESG og Bæredygtighed
-
IT-revision & Rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & Afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & Regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.

OPDATERING 30. SEPTEMBER 2024
Den 24. september meddelte Skatteministeriet, at de har fundet en løsning, som sikrer, at medarbejdere der får stillet køretøjer til rådighed for arbejdet, ikke risikerer at hæfte for de periodiske afgifter, uanset om arbejdsgiveren betaler afgifterne eller ej. Samtidig bliver arbejdsgiverne fritaget for de administrative byrder, der tidligere var forbundet med registreringen af disse køretøjer.
Skatteminister Rasmus Stoklund har præsenteret en ændring af køretøjsregistreringsbekendtgørelsen, som både erhvervslivet og lønmodtagerorganisationer har efterspurgt. Ændringen skal løse de problemer, som opstod som følge af en skærpet fortolkning af reglerne for, hvem der skal registreres som bruger af et motorkøretøj.
Bekendtgørelsen er nu sendt i høring og forventes at træde i kraft den 15. oktober 2024.
Læs mere her: Skatteministeren klar med efterspurgt løsning om registrering af brugere Skatteministeriet (skm.dk) eller følg udviklingen her Høringsdetaljer - Høringsportalen (hoeringsportalen.dk).
Den 1. juli 2024 trådte nye regler i kraft for registrering af brugere af køretøjer i virksomheder. Der er tale om en skærpelse og det er nu et krav, at alle, der anvender et køretøj – eller har ret til at bruge det – i mere end 30 sammenhængende dage, skal registreres i Det Digitale Motorregister (DMR). Det gælder for personbiler, varebiler, traktorer, lastbiler og tilhørende trailere. Brugere af køretøjer skal registreres enten som primær eller sekundær bruger.
Reglen er især relevant for virksomheder, hvor ansatte f.eks. har en fast varevogn eller lastbil stillet til rådighed. I de tilfælde skal virksomheden registreres som den primære bruger i DMR, mens den ansatte skal registreres som sekundær bruger. Det medfører en solidarisk hæftelse for alle ejere og brugere af køretøjet for diverse periodiske afgifter, herunder vægtafgift, grøn ejerafgift, CO2-ejerafgift og andre relaterede afgifter.
Det er muligt at ændre registreringen af brugere af køretøjet gratis frem til 31. december 2024. Herefter vil det koste 380 kr. at ændre registreringen.
Formålet med de nye regler er bl.a. at give myndighederne bedre muligheder for at overvåge, hvem der har råderet over køretøjet. Det vil gøre det lettere at opdage eventuel svindel med registreringsafgifter og at identificere ansvarlige parter i tilfælde af trafikovertrædelser, herunder vanvidskørsel.
Du kan læse mere om de nye regler her: Nye regler for registrering af brugere af køretøjer
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til de nye regler, er du velkommen til at kontakte Head of Indirect Tax Linda-Sophia Danielsen på +45 35 27 52 79 / linda.danielsen@dk.gt.com.