-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og Bæredygtighed
ESG og Bæredygtighed
-
IT-revision & Rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & Afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & Regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.

Fra og med 19. december 2021 trådte nye restriktioner i kraft for dele af det danske erhvervs- og kulturliv i form af eksempelvis nedlukning af nattelivet, herunder lukketid kl. 24 for serveringssteder samt begrænsninger af større stående koncerter og lignende.
De nye corona-restriktioner betyder yderligere hjælp til de hårdest ramte virksomheder med udvidelse af kompensationsordningerne vedrører faste omkostninger, faste omkostninger light og selvstændige m.v., pulje for kasserede letfordærvelige varer samt etablering af en decemberpulje.
Et flertal i folketinget har i den forbindelse indgået en aftale om yderligere kompensation til hårdt ramte virksomheder i forbindelse med genåbning af de generelle kompensationsordninger.
Bemærk, at de endelige vilkår mv. fastlægges i bekendtgørelser, som ikke foreligger på nuværende tidspunkt. Vi vender tilbage med opdatering på de forskellige kompensationsordninger, når bekendtgørelserne kommer.
Der tages desuden forbehold for EU-Kommissionens statsstøttegodkendelse for de initiativer, hvor det er nødvendigt.
Nedenfor opridser vi vilkårene for de genåbnede kompensationsordninger:
- Etablering af decemberpulje
- Udvidelse af pulje for kasserede letfordærvelige varer
- Frivillig lukning af virksomheder grundet restriktioner
- Nye kompensationsperioder
Etablering af decemberpulje
Der etableres en decemberpulje, hvor virksomheder kan søge om kompensation for op til 150.000 kroner for sæsonbetonede omkostninger og op til 250.000 kroner for sæsonbetonede letfordærvelige fødevarer.
Puljen er målrettet sæsonbetonede omkostninger, herunder julepynt med videre og anden udsmykning, som virksomhederne kan dokumentere som sæsonbetonede omkostninger, der ikke kan genanvendes ved næste sæson.
Der afsættes 10 millioner kroner til puljen.
Udvidelse af pulje for kasserede letfordærvelige varer
Den nyetablerede pulje udvides således, at den også dækker dagene frem til og med weekenden den 17. - 19. december 2021. Puljen er målrettet de virksomheder og leverandører, der på grund af nye restriktioner brænder inde med letfordærvelige varer i weekenden.
Puljen for kasserede varer omfatter virksomheder registreret i CVR senest den 7. december 2021, som er leverandører til aflyste julefrokoster, private fester og sociale begivenheder mv. for mere end 50 deltagere, som skulle være afholdt den 17., 18. og/eller 19. december 2021 uden for private hjem, eksempelvis i restauranter, festlokaler og lignende.
Der kan ikke opnås kompensation for kasserede varer, som leverandøren aftaleretligt skal have dækket af kunden.
Den enkelte virksomhed kan maksimalt modtage et kompensationsbeløb på 40.000 kroner for kasserede varer. Der afsættes ikke yderligere penge til puljen, hvor der allerede er afsat 10 millioner kroner.
Frivillig lukning af virksomheder grundet restriktioner
Virksomheder, der fortsat har mulighed for at drive forretning, men som bliver ramt af begrænsninger på dele af deres åbningstid, mulighed for salg af alkohol eller arealkrav, kan vælge frivilligt at lukke ned.
Når nedlukningen skyldes begrænsninger som følge af corona-restriktioner, kan disse virksomheder søge om at få dækket på til 90 procent af virksomhedens faste omkostninger og omsætningstab for selvstændige (op til loftet) samt benytte lønkompensationsordningen for hjemsendte medarbejdere.
Nye kompensationsperioder
Virksomheder, der først bliver hårdt ramt fra de tidspunkter, hvor de nye restriktioner træder i kraft, får mulighed for at søge om kompensation under de generelle kompensationsordninger for faste omkostninger, faste omkostninger light samt selvstændig mv. fra den dag, restriktionerne træder i kraft, det vil sige enten fra og med den 10. december 2021 eller fra og med den 19. december 2021.
Virksomheder kan under særlige omstændigheder, f.eks. hvis de er stiftet i 2020 eller 2021, anvende en alternativ referenceperiode, som fastsættes af Erhvervsstyrelsen.
Ansøgningsproces og politisk aftale
Når ordningerne åbner for ansøgninger, forventer vi, at virksomhederne kan søge via virk.dk
Du kan læse vores nyhed fra den 16. december 2021 om genåbningen af de generelle kompensationsordninger og lønkompensation for tvangslukkede og hårdt ramte virksomheder her.