-
Cookies
Her kan du finde information om, hvordan Grant Thornton håndterer cookies.
-
Databehandling
Læs mere om Grant Thorntons rolle som hhv. databehandler og dataansvarlig. Find også en oversigt over vores databehandlere og underdatabehandlere.
-
Gennemsigtighedsrapport
Læs Grant Thorntons gennemsigtighedsrapport 2022.
-
Privatlivspolitik
Her finder du information om, hvordan Grant Thornton behandler dine private data.
-
Whistleblowerpolitik
Læs Grant Thorntons whistleblowerpolitik her.
-
Bogføring
Vi kan hjælpe jer med jeres bogføringsbehov uanset om det er manuelt eller digitalt. Derudover kan du også outsource hele din bogføring til os, så sørger vi for at dine regnskabstal altid er opdaterede.
-
CFO Service
Grant Thornton tilbyder interim ressourcer, outsourcing og bogføring som fleksibel støtte til økonomifunktionen. Løsningerne dækker alt fra spidsbelastninger og midlertidig ressourcedækning til digitalisering, procesoptimering og styrket finansiel rapportering. Med CFO Service får virksomheder adgang til eksperter og kapacitet på alle niveauer – fra controllere og bogholdere til økonomichefer.
-
Corporate Finance
Vi tilbyder strategisk og finansiel rådgivning omkring køb og salg af virksomheder, børsnoteringer og kapitalrejsninger med fokus på små og mellemstore virksomheder.
-
Digitalisering
Vi kan hjælpe dig med at digitalisere dine administrative arbejdsgange og give dine medarbejdere en lettere hverdag. Læs mere om vores ydelser her.
-
ESG og Bæredygtighed
ESG og Bæredygtighed
-
IT-revision & Rådgivning
Vi arbejder både med at verificere og attestere serviceleverandørers it-systemer, hvad enten det gælder ISO 27001, ISO 27002, ISO 27701, GDPR, NIS2 i ISAE 3402 eller ISAE 3000 erklæringer, eller SOC1, SOC2 , ligesom vi arbejder med rådgivning for vores kunder, der ønsker at implementere disse standarder.
-
Moms & Afgifter
Grant Thornton kan hjælpe dig med at få overblik over reglerne for momsen og de afgifter, der skal betales i din branche. Vi har styr på reglerne og kan sætte det korrekt op i jeres økonomisystem.
-
Revision & Regnskab
Vi håndterer både små og store regnskabs- og revisionsopgaver og er optaget af at sikre, at du får det bedste overblik over din økonomiske situation.
-
Skat
Vi giver dig skatterådgivning, der er til at forstå og sørger for at skatten ikke bliver højere, end den skal være. Derudover kan vi rådgive dig om de skattetekniske konsekvenser, som f.eks. ejerskifte, generationsskifte eller investeringer kan give dig og din virksomhed.
-
Transaction Advisory Services
Transaction Advisory Services
-
Økonomisk rådgivning
Grant Thornton har stor erfaring med økonomisk rådgivning og udvikling af virksomheder.
-
Construction
Læs mere om vores ydelser indenfor Construction
-
Energy & Resources
Læs mere om vores ydelser indenfor Energy & Resources
-
Real Estate
Læs mere om vores rådgivning og ydelser inden for Real Estate
-
Shipping & Transportation
Læs mere om vores ydelser og rådgivning inden for Shipping & Transportation
-
Teknologi, kommunikation, medier og underholdning
Læs mere om vores ydelser indenfor teknologi, kommunikation, medier og underholdning.
Regeringen og folketingets partier er blevet enige om at forlænge kompensationen til danske virksomheder, der er berørt af COVID-19 relaterede restriktioner, frem til den 31. oktober 2020.
En række restriktioner begrænser eller afholder fortsat dele af det danske erhvervsliv fra at vende tilbage efter coronakrisen. Derfor har regeringen og folketingets partier den 28. august 2020 indgået aftale om at forlænge og forbedre enkelte kompensationspakker til virksomheder, som er berørt af en eller flere af følgende restriktioner:
- Forbud mod at holde åbent
- Forsamlingsforbud på over 500 personer
- Grænselukninger
- Udenrigsministeriets rejsevejledning
Berørte virksomheder, selvstændige og freelancere kan dermed få kompensation frem til den 31. oktober 2020. Såfremt en eller flere af restriktionerne fortsat gælder efter den 31. oktober, forlænges kompensationsperioden dog kun frem til den 31. december 2020.
Virksomheder, som er delvist ramt af forbuddet, er også omfattet af den forlængede ordning.
Forbedringer til kompensation for faste omkostninger
Ud over forlængelsen forbedres kompensationsordningen også på følgende parametre:
Lempelse af krav om omsætningsandel fra udenlandske kunder
Det tidligere krav om, at mindst halvdelen af virksomhedens omsætning i perioden juli-august 2019 skulle komme fra udenlandske kunder udgår. Dette har til hensigt at hjælpe hotel og luftfartsvirksomheder, som ikke længere skal dokumentere at mindst halvdelen af virksomhedens omsætning kom fra udenlandske kunder.
Øget adgang til kompensation for nedskrivninger for virksomheder med forbud mod at holde åbent
Natklubber, barer og diskoteker kan med denne forbedring søge om kompensation for varer, som udløber i den forlængede kompensationsperiode. Det omfatter fx uåbnede drikkevarer.
Øget adgang til kompensation for underleverandører til aflyste arrangementer
Med forbedringen vil det være muligt for underleverandører, som leverer til aflyste arrangementer hos offentlige aktører, fx kommuner, at modtage kompensation. Det har tidligere været selve arrangement arrangørens karakter, som afgjorde, om underleverandøren kunne få kompensation. Det ændres nu, så flere underleverandører kan søge om kompensation.
Adgang til kompensation for leverandører til tvangslukkede virksomheder
Det vil nu være muligt for underleverandører til virksomheder, der er ramt af forbud mod at holde åbent, at søge kompensation for faste omkostninger. Det betyder, at leverandører, som leverer varer til fx natklubber og diskoteker, vil kunne kompenseres for deres del af faste omkostninger.
Alle ovenstående forbedringer har virkning fra den 9. juli 2020.
Forbedringer til kompensation til selvstændige, freelancere og kombinatører
For selvstændige, freelancere og kombinatører gælder ligeledes en forlængelse af kompensationsperioden til den 31. oktober 2020, såfremt tidligere nævnte restriktioner påvirker omsætningen hos disse, og at der fortsat leves op til de oprindelige krav for at søge.
Derudover forbedrer regeringen kompensationen ved at justere på kravene for A- og B-indkomst i ordningen således, at også flere kombinatører kan opnå kompensation. Loftet for A-indkomst hæves til 25.000 kr., mens kravet om minimum B-indkomst sænkes til 2.500 kr. om måneden. De forbedrede satser gælder for perioden 1. september 2020 til 31. oktober 2020.
Ydermere justeres kompensationsordningen for perioden 9. juli til 31. august 2020, så der kan tages højde for den selvstændiges ferie, men fortsat maks. udbetales én måneds kompensation i perioden.
De praktiske forhold omkring ansøgningsprocessen for den forlængede periode kender vi ikke endnu, men vi opdaterer vores hjemmeside, så snart der er udmelding fra regeringen.
Har din virksomhed brug for hjælp med ansøgningen, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan læse mere om hvordan Grant Thornton kan rådgive din virksomhed med alt relateret til Skat samt Moms og Afgifter.