Ledige stillinger

Business Analyst

København
Ansøg nu
Placering:
København
Jobtype:
Fuldtid
Specialer:
Stabsfunktioner
Jobtype:
Fuldtid

Er det i dit arbejdsliv ord som ”forandring”, ”vækst” og ”forbedringsinitiativer”, der virkelig sætter gang i din motivation? Er du et sted i din karriere, hvor du allerede har opnået meget, men fortsat er sulten på at drive det videre?

Vi søger dig, der allerede har erfaring med projektledelse som Business Controller/-Analyst – og har du allerede erfaring fra revisionsbranchen, er det et stort plus.

Vi er et selskabsdrevet partnerskab i et større internationalt netværk på en spændende vækstrejse, hvor vi arbejder målrettet på at udvikle en professionel og værdiskabende økonomifunktion. I denne nyoprettede stilling får du mulighed for at præge transformationen mod business finance partnering – med fokus på FP&A, rapportering, analyse og forbedringsprojekter.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

Finansiel rapportering og controlling

  • Udarbejde månedlige og årlige ledelsesrapporter og nøgletalsanalyser (KPI’er)
  • Udarbejde forecasts og budgetter i samarbejde med CFO og ledelse
  • Sikre rapportering i overensstemmelse med gældende regnskabsprincipper (ÅRL)

Standarder og compliance

  • Bidrage til udvikling og vedligeholdelse af finansielle retningslinjer og manualer
  • Understøtte compliance og kvalitet i økonomifunktionens processer

Procesoptimering og forbedringsinitiativer

  • Identificere og implementere forbedringer i rapporterings- og analyseprocesser
  • Drive automatisering og digitalisering af økonomifunktionens værktøjer - f.eks. Power BI, Prophix (EPM system)
  • Udfordre eksisterende arbejdsgange og sikre effektivitet og transparens

Stakeholder management og samarbejde

  • Være sparringspartner for CFO og ledelse i strategiske beslutninger
  • Opbygge og vedligeholde relationer til interne stakeholders – fx regnskabschef, teamledere og partnere
  • Formidle økonomiske indsigter og analyser til ikke-finansielle beslutningstagere

Ad hoc og strategiske opgaver

  • Bidrage til forandringsprojekter og strategiske initiativer
  • Udføre ad hoc-analyser og beslutningsstøtte ved behov

Vi forestiller os, at du:

Som person er udadvendt, du drives af og trives med forandring og forbedring. Dine kommunikationsevner er stærke og du kan formidle komplekse analyser til både finansielle og ikke-finansielle stakeholders. Du har et stærkt øje for forretningen, du tænker analytisk og struktureret og er vant til at gå foran og drive egne projekter samt processer.

Derudover har du:

  • En relevant videregående uddannelse (fx cand.merc., HD eller tilsvarende)
  • Minimum 2 års erfaring som Controller, Business Analyst eller lignende, gerne fra en større virksomhed med en veludviklet finansfunktion samt nogle års erfaring fra revisionsbranchen
  • Erfaring med Power BI, Excel og gerne med EPM-systemer
  • Sprogfærdigheder til at være flydende dansk og engelsk

Du bliver en del af en finansafdeling, hvor vi i dag er 6 kollegaer. Vi har et godt fællesskab i teamet, og vi hygger os i dagligdagen. Vi har fokus på at have god løbende sparring med hinanden, feedback og kommunikation.

Vi tilbyder:

  • Fokus på work-/life balance
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • Fleksible arbejdstider
  • 5 feriefridage
  • Mange sociale arrangementer
  • Fokus på sundhed, herunder kost, motion og bevægelse

Desuden får du:

  • En karriere i en udfordrende og ansvarsfuld stilling i en internationalt orienteret virksomhed
  • Nødvendig oplæring og relevante kurser/uddannelse og certificeringer
  • Og ikke mindst et uformelt, sjovt og inspirerende miljø med gode kollegaer

Spørgsmål og ansøgning

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte CFO Bo Løve Langhorn på 35 27 52 04.

Du søger jobbet ved at klikke på ”ansøg nu”-knappen. Husk at vedhæfte:

  • Ansøgning og CV (gerne med vellignende foto)
  • Husk: eksamenspapirer (krav)
  • Og husk: eventuelle anbefalinger / referencer (der vil blive trukket referencer)

Vi læser ansøgninger og kalder ind til samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt. Vi forbeholder os retten til at tage jobopslaget ned, når vi har fundet den rette kandidat.

Arbejdstid: Fuldtid.

Arbejdssted: Lautrupsgade 11, 2100 København Ø.

Startdato: Efter aftale – gerne 1. februar 2026 .

Hjemmearbejde: Der er mulighed for hjemmearbejde en gang i mellem.

Vi glæder os til at høre fra dig!